Online aankoop 2014 - U&MEdia

Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden
  • info@uenmedia.nl
  • 06 - 24 84 97 55

Online aankoop 2014

Nederlanders geven in de eerste drie kwartalen van 2014 € 9,81 miljard uit aan online aankopen
Hiermee is 17% van alle bestedingen binnen de totale markt, zoals die binnen de definitie van de
huiswinkel Markt Monitor is geformuleerd, afkomstig uit online aankopen. Tot en met september werden er in totaal 90,7 miljoen aankopen via internet gedaan, wat neerkomt op 5% van alle aankopen in Nederland. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor Q3 2014.

89% van de Nederlandse bevolking (15+) heeft tenminste één online aankoop gedaan
Nederlandse consumenten hebben in de eerste drie kwartalen van 2014 gezamenlijk € 9,81 miljard online besteed. Hiermee is 17% van alle bestedingen binnen de totale markt, zoals die binnen de definitie van de Thuiswinkel Markt Monitor is geformuleerd, afkomstig uit online aankopen. Tot en met september werden er in totaal 90,7 miljoen aankopen via internet gedaan, wat neerkomt op 5% van alle aankopen in Nederland. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL. Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 2200 (web)winkels in Nederland, is de opdrachtgever achter de Thuiswinkel Markt Monitor.

Grafiek_online_markt_naar_bestedingen#2

Een op de acht online aankopen gaat via de tablet
In Q3 wordt één op de acht online aankopen met behulp van een tablet gedaan. Kijkend naar het aandeel van de tablet in relatie tot de online bestedingen, blijkt dat 10% van alle online bestedingen voortkomt uit een aankoop die met een tablet is gedaan. Voor het kopen van kleding en food/nearfood wordt al vaker de tablet gepakt: 14% van alle online aankopen gaat hier via de tablet. Dit is ook terug te zien in het tablet-aandeel binnen de online bestedingen aan deze categorieën. Van de online omzet aan kleding is 15% te relateren aan een aankoop via een tablet. Binnen de food/nearfood-markt ligt het aandeel van de tablet nog hoger, en is 18% van de online omzet te relateren aan een aankoop via dit device. Voor het afsluiten van een nieuwe verzekering is de tablet echter (nog) niet populair.

Bent u ook geïnteresseerd om opgemerkt te worden op Social Media? Neem dan contact met ons op.

Bron: Marketingfacts.nl & shopping 2020.nl

 


Leave a Reply

Social Media kunnen heel nuttig zijn en toegevoegde waarde creëren voor jouw business case. Maar alleen als ze strategisch worden ingezet. Dit kan als ze onderdeel zijn van jouw communicatiestrategie en opgenomen zijn in jouw mediamix