Social Media Strategie
Social Media kunnen heel nuttig zijn en toegevoegde waarde creëren voor jouw business case. Maar alleen als ze strategisch worden ingezet. Dit kan als ze onderdeel zijn van jouw communicatiestrategie en integraal opgenomen zijn in jouw mediamix. Het wordt steeds normaler om voor bepaalde producten, diensten of evenementen, de hele communicatiestrategie op Social Media te baseren. Het is een relatief goedkope, zeer gerichte en daarmee uiterst effectieve manier van communiceren met jouw doelgroepen.
Doelstellingen
Samen met jou ontwikkel ik een succesvolle Social Media strategie (blog), met heldere, meetbare doelstellingen. Ook zorg ik ervoor dat deze aansluit op jouw overige communicatiestrategie.
Stappenplan
Met een duidelijk stappenplan krijg je inzicht in de creatie van de strategie. Samen met jou vertalen we je online strategie met antwoorden op o.a. de volgende vragen:
- Doelstelling: waarom gebruik je Social Media?
- Doelgroep: wie wil je bereiken?
- Kanalen: op welk platform ga je zenden, luisteren en reageren?
- Inhoud: hoe zorg je dat je content je doelgroep activeert?
- Community management: wie verzorgt jouw Social Media redactie (webcare)?
- Monitoring: hoe blijf je op de hoogte van wat mensen online over je organisatie zeggen?
Jij wilt toch ook beter opgemerkt worden op Social Media?