Tips voor Call To Actions - U&MEdia

Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden
  • info@uenmedia.nl
  • 06 - 24 84 97 55

Tips voor Call To Actions

Call To Action (CTA). Jij wil dat de bezoeker van de advertentie iets gaat dien.
De afbeelding moet de aandacht trekken, de CTA moet hem in actie zetten.

Hier krijg je zeven tips die er voor zorgen dat je advertentie converteert:

7 Tips voor Call To Actions in je Facebook advertenties

  1. Zorg voor een ‘actie woord’
    Een Call To Action (CTA) moet mensen in actie zetten. Ze moeten er op klikken. Geef je publiek dus een opdracht.  De afbeelding moet de aandacht trekken, maar de opdracht moet hen in actie zetten.
    Een andere manier om actie woorden te gebruiken is aan te geven hoe mensen iets beter, of leuker of gemakkelijker kunnen doen, voorbeeld: verlies sneller gewicht, scoor hoger in Google etc.
    Screenshot_1
  2. Houd je Call To Action” to the point
    Je hebt minder dan 1 seconde om de aandacht te trekken, dus zorg dat de CTA duidelijk is. Het is geen songtekst of gedicht. Gewoon een simpele, duidelijke opdracht die niet verkeerd begrepen kan worden. Bijvoorbeeld: Klik hier: € 15,- korting. En niet zoals JustFab doet met allerlei leuke tekstjes. Ik moet zelfs even goed nadenken om te weten wat er staat. Wat is er mis met: 2 voor de prijs van 1. Bestel nu!
    Screenshot_7
  3. Promoot een voordeel, niet een product
    In plaats van iets te roepen over het product of de dienst, promoot je wat het oplevert, het resultaat, of het voordeel.
    Screenshot_2
  4. Stel een vraag
    Met een vraag trek je je aandacht. De lezer kan niet niet antwoorden. Plus een vraag hoort in een conversatie en ‘guess what’, op Facebook, in het nieuwsoverzicht, vinden conversaties plaats.Mensen denken ook in vragen. Ze denken niet ‘heb meer inkomen nodig om dat huis te kunnen bekostigen’. Nee, ze denken ‘hoe kan ik dit huis financieren?’
    Screenshot_3
  5. Gebruik negatieve woorden
    Dit is een moeilijke. Maar kan heel krachtig zijn. Negatieve woorden zoals ‘Stop!’ of ‘Duur’ en ‘Moeilijk’ kunnen hun werk doen en de aandacht trekken.
    Screenshot_4
  6. Hou het kort
    Bij advertenties in het nieuwsoverzicht zou je best wat tekst kwijt kunnen. Maar doe het niet.
    Screenshot_5

Gratis is het toverwoord
Het woord gratis is de gemakkelijkste manier om clicks te genereren.
Screenshot_6

Ben jij ook geïnteresseerd om (beter) opgemerkt te worden op Social Media?

Neem dan eens contact op met mij.


Leave a Reply

Social Media kunnen heel nuttig zijn en toegevoegde waarde creëren voor jouw business case. Maar alleen als ze strategisch worden ingezet. Dit kan als ze onderdeel zijn van jouw communicatiestrategie en opgenomen zijn in jouw mediamix