Organiseren van een event
Bij het organiseren van een event wil jij toch succes boeken? Social media kan je hierbij zeker helpen.In deze blog tips voor de inzet van Social Media voor, tijdens en na het event.
Voor het event:
- Zet het event op de (kalender van) website. Uiteraard met share-buttons erbij!
- Maak het event aan op sociale media kanalen.
- Tag mensen waarvan je denkt dat het event voor hem / haar interessant is.
- Geef regelmatig een update over het event.
- Kom met nieuws / triggers zodat mensen zich gaan aanmelden.
- Deel het event op het intranet / met je collega’s, vraag hen om het event te delen in hun eigen netwerk.
- Verstuur een nieuwsbrief over het event naar je adressenbestand, zorg voor een sociaal karakter.
- Tell-a-friend principe, neem een collega mee, kom samen.
- Schrijf een blog over het event. Wat gaat er gebeuren? Wie komen er spreken? Waarom mag je het niet missen?
- Vraag relaties om het event op te nemen op hun website en sociale media.
Het bovenstaande kost je (alleen) tijd en geen direct budget.
Natuurlijk kan je ook betaald adverteren op sociale netwerken om jouw event nog beter onder de aandacht te brengen.
Tijdens het event:
- Tijdens het event willen mensen laten weten waar ze zijn! Geef ze bij binnenkomst de WIFI login, dan kunnen ze online actief meedoen.
- Start de presentatie met het bekendmaken van de hashtag (#) deze kunnen de bezoekers gebruiken in hun sociale media berichten.
- Maak het event interactief. Laat de bezoekers vragen stellen via het gebruik van de hashtag en reageer hier tijdens het event op.
Na het event:
- Na het event deel je de sfeerimpressie (verslag, beelden, presentaties) met de deelnemers via mail, op je website en sociale media.
- Retweet en deel de berichten van de bezoekers die geplaatst zijn tijdens het event.
Jij wilt toch ook beter opgemerkt worden op #SocialMedia?