Wat is een goede Blogpost wel en wat is dat niet

Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden
  • info@uenmedia.nl
  • 06 - 24 84 97 55

Wat is een goede Blogpost

Een goed blogpost

Wat is een goede blogpost?

In een goede blogpost deel je en geef je informatie, dat is de basis van bloggen. Geven, delen en waarde toevoegen zonder iets terug te vragen of te verwachten. Met bloggen bouw je een relatie op. Een waardevolle relatie met je (toekomstige) klant. Maar dan moet je blog wel goed zijn. En wat is dat, een goed blog?

Een blogpost is niet:Wat is een goed blogpost

  • Een verkooppraatje: schrijven naar de ‘koop-nu-knop’ toe. Jouw product of dienst verkoop je niet in een paar woorden. Daar zijn blogs niet voor.
  • Een inschrijfformulier: bloggen hoeft niet directe een inschrijving op te leveren (conversie). Bloggen werkt indirect.
  • Schrijven voor Google: onzinnig veel woorden om de zoekwoorden heen. Misschien leuk voor Google, maar je schrijft niet voor robots, je schrijft voor mensen.
  • Promo stukje: Een doorzichtig promo-stukje waar de één ‘spontaan’ schrijft over de ander ‘die op haar pad kwam en haar business, of beter nog, haar leven gered heeft’. Heel jammer als je de onderwerpregel in je inbox ziet, weet je dat het een promo stukje is. En dus ongeloofwaardig. Ook al zóu het waar zijn. Niet doen dus.
  • Oppervlakkige tips: Mensen die een tip doorgeven om indruk te willen maken. Wat er precies mee bedoeld wordt en de strategie? Geen flauw idéé. De ‘tip’ is geleend van een ‘collega’. Als je denkt zo indruk te kunnen maken, helaas. Je valt direct door de mand.

Wat is een goede blogpost dan wel?

Een goed blog is:Wat is een goed blogpost

  • Bloggen is mensen informeren en binden. Zij zijn echt geïnteresseerd in jouw mening en oplossingen voor hun probleem.
  • Bloggen is ook investeren in de relatie.
  • Laat zien hoe het wel kan en laat ook jouw missers zien. Dit zorgt voor herkenning en dat schept een band.
  • Bloggen is vooral ook het delen van jouw kennis. Jij bent tenslotte dé expert en deskundig.
  • Schrijf zoals je bent, schrijf zoals je ook zou spreken met jouw relatie. De stijl moet vooral ook herkenbaar zijn en passend bij wie jij bent.

De volgende blogs kunnen jou ook helpen:

Jij wilt toch ook beter opgemerkt worden op Social Media?





Social Media kunnen heel nuttig zijn en toegevoegde waarde creëren voor jouw business case. Maar alleen als ze strategisch worden ingezet. Dit kan als ze onderdeel zijn van jouw communicatiestrategie en opgenomen zijn in jouw mediamix