Alternatieven voor Facebook, Instagram en WhatsApp
  • info@uenmedia.nl
  • 06 - 24 84 97 55

Alternatieven voor Facebook, Instagram en WhatsApp

Alternatieven voor Facebook, Instagram en WhatsApp

Op 11 april heeft Arjen Lubach zijn Facebook account én pagina verwijderd. Tijdens zijn uitzending in “Zondag met Lubach” riep hij Nederlanders op hem te volgen. Maar wat nu dan?
Wat zijn de alternatieven voor Facebook, Instagram en WhatsApp. Ik noem er enkele.

DiasporaDiaspora alternatieven

Diaspora biedt zo ongeveer de zelfde mogelijkheden als Facebook. Je kan heel makkelijk met iedereen op de wereld contact leggen en je kan per persoon zelf bepalen wat je met hem/haar wilt delen. In Diaspora ligt de nadruk op privacy. Persoonlijke gegevens worden niet op grote servers opgeslagen. Je kan zelf aangeven op welke lokale server jouw data wordt opgeslagen.

MeWeMeWe alternatieven

MeWe lijkt met veel functies op Facebook. Je kan zelf makkelijk instellen wat je met wie wilt delen. Ook kan je zelf bepalen wat je in je eigen Cloud wilt opslaan. Als je de functies van Facebook wilt behouden, maar zonder Facebook, dan is MeWe misschien wel het beste alternatief. Bovendien, geen Ads, geen Tracking

VeroVero alternatieven

Vero is een goed alternatief voor Instagram. Naast foto’s kan je ook teksten en links delen of aanbevelingen doen voor film, boeken of muziek. Vero is(nog wel) Ad-free social network.

TelegramTelegram alternatieven

Telegram is geen social media platform, maar prima alternatief voor WhatsApp voor 1 op 1 gesprekken en groepsgesprekken. Telegram versleutelt, net als WhatsApp, je berichten. Je kan bestanden zoals mp3 en zip-bestanden delen. Daarnaast heeft Telegram een Snapchat achtige functie waarmee de berichten na enige tijd weer verdwijnen.
Maar let op, deze blijven, net als bij Snapchat wel op de server staan.

HyvesHyves alternatieven

Maar heel misschien is het weer tijd voor Hyves…


Social Media kunnen heel nuttig zijn en toegevoegde waarde creëren voor jouw business case. Maar alleen als ze strategisch worden ingezet. Dit kan als ze onderdeel zijn van jouw communicatiestrategie en opgenomen zijn in jouw mediamix